Skip to content

Viktige meldinger

Treningstider
Laglederregistrering
Baneoversikt
Kampoppsett serie 2016
Sør Cup 2016 - PÅMELDING
Påmelding Dana Cup
Påmelding Lyngdal Cup
Treningskamper vinteren 2016

NFF: Eat Move Sleep

05.06.16

EAT MOVE SLEEP setter fokus på helheten i det som skaper god helse
Mobiltilpasset visning/åpne nettleser

Kjære fotballeder / fotballtrener / fotballforelder

Vi i Norges Fotballforbund har noe svært viktig å fortelle deg. Noe som handler om barna dine og nasjonen din.
Den norske folkehelsa står overfor betydelige utfordringer. Vi spiser for usunt,
vi er for lite aktive og vi sover for lite. Livsstilssykdommer som diabetes, høyt blodtrykk og hjerte- og karsykdommer rammer stadig flere. Og dagens unge kan bli den første generasjon noensinne til å leve kortere enn sine foreldre. Dette kan ikke vi som Norges største særidrettsforbund sitte stille og se på.

Ikke bare har vi som en stor aktør et stort ansvar for å bidra til positive endringer i samfunnet. Vi har også en stor mulighet til å få dette til ved hjelp av våre 375 000 aktive og 130 000 frivillige medlemmer – og ikke minst ved hjelp av alle dere dyktige trenere og engasjerte foreldre der ute som har en stor påvirkningskraft på barna.
Dette er bakgrunnen for at vi nå i samarbeid med deg, resten av fotball-Norge og vår hovedsponsor BAMA ønsker å gjennomføre en nasjonal dugnad for den norske folkehelsa!

Gjennom prosjektet EAT MOVE SLEEP setter vi fokus på helheten i det som skaper god helse, glede og prestasjoner for oss mennesker – nemlig kombinasjonen av et sunt kosthold, fysisk aktivitet og nok søvn. Hver for seg er de viktige, sammen er de
 nøkkelen til positiv forandring.

Grunntanken er å inspirere til at små valg i hverdagen utgjør store forskjeller gjennom et langt liv. Av erfaring vet vi at det barn lærer i ung alder, tar de med seg videre i livet. Derfor er kanskje den viktigste fellesinvesteringen vi gjør som samfunn å bidra til å inspirere barn og unge til gode vaner når det gjelder kosthold, fysisk aktivitet og søvn.

EAT

Sunn hverdagsmat og et variert kosthold gir et godt grunnlag for god helse, og bidrar til at man får i seg næringsstoffene man trenger. Det anbefales mye grønnsaker, frukt og bær, grove kornprodukter og fisk, og begrensede mengder bearbeidet kjøtt, rødt kjøtt, salt og sukker.

MOVE

Det anbefales at barn og unge bør ha minimum 60 minutter fysisk aktivitet hver dag, alternativt fordelt utover uken. Aktiviteten bør være variert og intensiteten både moderat og hard.

SLEEP

Nok søvn og god nok søvn er utrolig viktig for helsa vår, både fysisk og mentalt. Når vi sover, reparerer nemlig kroppen seg selv. Hva som er tilstrekkelig varighet av søvn varierer fra person til person. Søvneksperter anbefaler imidlertid at barn fra 6–13 år bør sove 9–11 timer, mens ungdom fra 14–17 år bør sove 8–10 timer og 18 år og oppover bør sove 7–9 timer.

Så, hvorfor har nettopp du mottatt dette brevet?
Vi oppfordrer akkurat deg til å dele informasjonen fra dette brevet med dine spillere, barn og klubben forøvrig. I tillegg håper vi at du vil bidra med å inspirere barn til å spise sunt,
 til å være mye i fysisk aktivitet og til å sove nok.

Se mer informasjon om EAT MOVE SLEEP på www.facebook.com/eatmovesleepNO
På denne Facebook-siden finner du inspirerende tips som hjelper deg på rett vei enten du er fotballeder, fotballtrener, fotballforelder eller ung fotballspiller.
Jeg håper du ønsker å bli med på Norges viktigste dugnad!

For mer informasjon om prosjektet, se eatmovesleep.no eller fotball.no. Har du eventuelle spørsmål, kontakt mari.haugli@fotball.no
Med vennlig hilsen
Sportsavdelingen i NFF

Terje Svendsen
911b025e-e691-4ded-99e2-7bc2f40b7d96.png

Copyright © 2016 Norges Fotballforbund, Alle rettigheter.
Til alle klubber i Norge

Meld meg av listen

open.php?u=4563cd5108d806b027628ce13&id=052e4679c9&e=19495c7c3e

Informasjonsmøte om Sør-cup Torsdag 09. Juni

25.05.16

Torsdag 09. Juni kl. 19.00 vil det bli avholdt informasjonsmøte om årets Sør-cup. Alle foresatte som har deltakende barn bør stille.

Ryfylke Trelast VårCup 2016 på Tau

03.05.16

Midtbygdens IL ønsker i år og å ønske dere velkommen til årets Ryfylke Trelast VårCup 2016 på Tau

Årets Ryfylke Trelast Cup blir lørdag 4. Juni.

Klasser:
Gutter og Jenter 6 år 3`er fotball
Gutter og Jenter 7 år 5`er fotball
Gutter og Jenter 8 år 5`er fotball
Gutter og Jenter 9 år 5`er fotball
Gutter og Jenter 10 år 5`er fotball

Kamper: Kampene spilles på 2×10 min. Alle lag får minimum 3 kamper.

Pris: Deltakeravgift kr. 800,- pr. lag. Betales kontonr. 3205.20.02922 ved
påmelding.

Påmeldingsfrist: 25.05.16 via påmeldingsskjema på vår hjemmeside http://www.midtbygdens.com/163845111

Eventuelt mail: jan.arild@hesbynett.no

INFO og KAMPOPPSETT BLIR OG LAGT UT PÅ HJEMMESIDEN.

Hilsen Midtbygdens IL
Jan Arild Eie

Midtbygdens IL Ryfylke Trelast VårCup 6 til 10 år

26.04.16

Midtbygdens IL ønsker i år og å ønske dere velkommen til årets Ryfylke Trelast VårCup 2016.

Årets Ryfylke Trelast Cup blir lørdag 4. Juni.

Klasser:
Gutter og Jenter 6 år 3`er fotball
Gutter og Jenter 7 år 5`er fotball
Gutter og Jenter 8 år 5`er fotball
Gutter og Jenter 9 år 5`er fotball
Gutter og Jenter 10 år 5`er fotball

Kamper: Kampene spilles på 2×10 min. Alle lag får minimum 3 kamper.

Pris: Deltakeravgift kr. 800,- pr. lag. Betales kontonr. 3205.20.02922 ved
påmelding.

Påmeldingsfrist: 25.05.16 via påmeldingsskjema på vår hjemmeside http://www.midtbygdens.com/163845111

Eventuelt mail: jan.arild@hesbynett.no

INFO og KAMPOPPSETT BLIR OG LAGT UT PÅ HJEMMESIDEN.

Hilsen Midtbygdens IL
Jan Arild Eie

G11 og G12

26.04.16

Viser til tidligere utsendt mail og beklager at jeg har oppgitt feil info

Dersom lagene får nye spillere og dere ønsker å etteranmelde lag så tar vi imot nye lag i nesten hele sesongen.

Vi anbefaler 10 spillere på et 7er lag – beklager at jeg har sendt ut feil opplysniger ved forrige mail

MVH
NFF Rogaland
Jorunn Einarsen

SPILLETID 7er KAMPER

26.04.16

I Rogaland spiller alle 7er kampene 2X30 min

Dette til orientering

MVH
NFF Rogaland
Jorunn Einarsen

Barnefotball 6-12 år

20.04.16

Hei

Nå er barnefotballen snart i full gang.

I den anledning vil vi minne om at i tar inn lag hele sesongen

Vi ønsker ikke at der er mer enn 10 spillere på et 7er lag og 8 spillere på et femmer lag

Vi ønsker at spillerne år mye spilletid

Så ta kontakt med oss dersom dere ønsker å melde flere lag

Vennlig hilsen
Jorunn Einarsen
Konsulent serie og kamp

Jorunn.einarsen@fotball.no

Tlf. +47 41 40 22 69
www.fotball.no/rogaland/
Postadresse: Jåttåvågveien, postboks 3033, 4095 Stavanger
Besøksadresse: Viking Stadion

%d bloggers like this: